Com funciona la carta del Tirisiti?

La carta especial Tirisiti permet jugar durant un torn amb les cartes de la mà d’un altre jugador. Li les agafaràs i faràs una jugada amb alguna de les seues cartes, però compte! Si no t’agraden, no podràs utilitzar les teues pròpies cartes de mà en eixe torn, només les seues. Pots atacar eixe mateix jugador i ell no podrà defensar-se, ja que momentàniament no té cap carta a la mà. ATENCIÓ: Tirisiti només afecta a les cartes de la mà, però no al mostrador dels jugadors implicats. Per tant, si fas jugades que impliquen cartes del mostrador, tingues en compte el teu propi mostrador i no el del jugador afectat per Tirisiti.

24 Opinions sobre "Com funciona la carta del Tirisiti?"

  1. Si et trobes la Batalla d’Almansa i en fas ús, ¿li tornes les cartes perquè es considera acabada la jugada?, o ¿pots seguir amb l’atac, a qui hages mostrat la Batalla d’Almansa, amb les cartes que has agarrat?

    1. La Batalla d’Almansa implica necessàriament convocar una batalla amb cartes de batalla. En el cas de fer la Batalla d’Almansa amb les cartes de mà de l’adversari gràcies a l’ús del Tirisiti, la Batalla d’Almansa també haurà de fer-se amb cartes de batalla de l’adversari. Una vegada finalitze per complet la Batalla d’Almansa, retorna les cartes de mà al jugador afectat per Tirisiti.

      1. Perfecte, queda clar

        I si trobes la carta de repetició, ¿pots fer dues jugades amb les cartes que tens gràcies a Tirisiti? ¿O fas una amb eixes cartes i la segona amb les teues?
        Moltes gràcies pels aclariments.

        1. Si la carta de repetició és una de les cartes del jugador adversari, aleshores les dos jugades les has de fer amb les cartes de mà de l’adversari. Una vegada fetes les dos jugades de la repetició, retorna les cartes de mà al rival.

  2. Hola! Si utilitzes la carta del Moro Musa a la jugada del Tirisiti i guanyes la batalla, el Moro Musa torna a la mà del propietari de les cartes? O a la mà del que ha fet la jugada del Tirisiti?

    1. Torna a la mà del propietari de les cartes, igual que totes les altres cartes de mà.

  3. Si jugando el tirisiti se utiliza la luna de Valencia, la carta que se roba a que mano va?

    1. Si la carta robada de la baraja es un tesoro, se quedará en el mostrador del jugador que ha usado a Tirisiti, pero si es una carta de mano deberá volver (junto a toda la mano) al jugador afectado por Tirisiti. Recuerda: Tirisiti solo afecta a las cartas de mano, no a los mostradores, pues cada jugador sigue jugando con su propio mostrador.

  4. Si utilizo el Tirisiti y ataco al jugador al que le he cogido sus cartas de mano, surgen estas dudas:

    – ¿Si uso el masclet o la tomatina violenta contra él mismo, le descarto cartas de su propia mano al azar o no es válido usar esas cartas contra él? La situación es extraña porque no esta claro si yo puedo usar sus cartas de mano contra sus propias cartas de mano y porque no queda claro cómo se haría el descarte.

    – ¿Si uso el Papa Borja en ese ataque y decido arbitrariamente, aunque no sea 100% necesario, descartarme de toda su baraja la pierde entera? En este caso el uso del tirisiti hace perder al jugador atacado un tesoro y todas sus cartas de mano y parece un poco dura.

    1. Hola, contestamos:
      – No puedes usar el masclet/tomatina contra él porque en ese momento ¡no dispone de ninguna carta de mano! Por lo que la carta no podría aplicar sus efectos.
      – Sí, aunque es una jugada muy cruel, podrías hacer lo que dices porque no hay ninguna norma que lo impida. Por ello, un jugador con un Papa Borja en su mano siempre debería anular el Tirisiti con una paella protectora.

      Saludos y gracias.

  5. Hola,

    si el jugador sobre el qué utilitze a Tirisiti té la carta de l’Illa de Tabarca en la mà, puc utilitzar-la solament sobre els seus tresors, solament sobre els meus o sobre qualsevol dels dos?

    1. Hola,

      Tirisiti no afecta els mostradors dels jugadors. Durant la utilització de Tirisiti tot el món juga amb els seus propis mostradors. És a dir, pots posar l’illa de Tabarca sobre un tresor teu, no sobre el d’un rival!

  6. Hola,
    En una jugada en la qual utilitze Tirisiti contra el mateix jugador que li he llevat les cartes, i té la muralla en el seu mostrador, puc utilitzar les seues cartes per a llevar-li la muralla?

  7. Tenim un dubte. Si no tens cartes en mà, però tens la poció d’orxata (per exemple) pots defensar-te? O has de tindre cartes en mà per a poder defensar-te?

    1. Has de tindre cartes de batalla. La poció d’orxata per ella sola no et dona defensa.

  8. Supongamos que la baraja del rival tiene la fallera calavera en mano, utilizando el Tirisiti le declaro una batalla y utilizo la fallera calavera, esa carta va al cementerio?
    Saludos!

  9. Utilitzant un Tiristiri, si el rival te un Quarantamaules a la mà, puc jugar aquesta carta i quedar-me amb dues del rival?

    Moltes gràcies!

    1. Pots fer-ho però quan retornes les teues cartes al rival, també s’emportarà les cartes que has furtat. Així que potser no té massa sentit més enllà de perjudicar el rival a qui li has furtat les 2 cartes.

  10. Tenim un dubte. Si un jugador usa el tirisiti, con las cartas del otro jugador se podría usar el quarantamaulas? Como realmente el jugador rival no tiene cartas…

    1. Se podría, pero no contra el jugador que no tiene cartas en la mano. Eso sí, ten en cuenta que las cartas que robes después le volverán también a la mano del jugador afectado por Tirisiti.

  11. Si uso el Tirisiti y juego la Ponenta del mazo del otro jugador estando la reina en Interior, quien tiene que descartarse del 50%?

Deixa una resposta

La seva adreça de correu electrònic no serà publicada.