Dubtes

En la pàgina 15 de les instruccions del joc trobaràs aclariments sobre dubtes freqüents. Ací et resolem altres dubtes que poden sorgir.

Quan dones un menjar a un o més personatges, la carta de menjar va a la pila de mercat.

És una situació extremadament improbable. En tal cas, les tradicions invasores guanyen i tots els jugadors perden. Pots comptar quantes estrelles té cada jugador d’una cultura en concret per a establir un rànquing, però no hi ha cap vencedor.

En general, si s’acaba la baralla de bosc és perquè els jugadors han malinterpretat alguna regla del joc. Revisa les següents normes:

  • Cada vegada que apareix un personatge o una trampa en la fase d’explorar el bosc, ja no pots robar més cartes en la fase de bosc d’eixe torn.
  • No cal guanyar amb la cultura del teu personatge inicial.
  • Amb 8 punts de cultura ja és possible guanyar. Tingues sempre present durant la partida quants punts tenen els enemics finals.
  • Pots tindre 8 punts sumant les cartes de mà i de personatges (per exemple: 5 punts de personatges i 3 en cartes de mà).
  • Només es poden usar 2 ninots de vudú com a molt, ja que una vegada usats es descarten del joc.
  • Amb els encanteris Levitació i Reviure pots recuperar personatges del cementeri.

Es considera que hi ha “escassetat al mercat” quan la pila està momentàniament buida. Prompte es tornarà a omplir, ja que la majoria de les cartes de mà utilitzades van a la pila de mercat. Quan hi ha “escassetat al mercat” no es pot utilitzar l’acció “anar al mercat” ni l’habilitat dels personatges estalviadors.

Sí, ho és. Si tens dos personatges molt màgics, pots utilitzar, per exemple, dos rajos per conjurar una “vidència” sense usar cap carta addicional. Si tens 4 rajos en personatges molt màgics podràs fer un Déjà Vú en cada torn sense cost addicional!

Quan un personatge està damunt d’una granera no pot moure’s en tota la partida. Per tant, ni tan sols amb la trampa de “Halloween’s Trick or Treat” o “Santa Claus’ Present” podràs enviar un personatge damunt d’una granera al cementeri. Ara bé, SÍ que hauràs d’enviar un dels altres personatges que tingues hipnotitzats, ja que la trampa t’obliga a enviar 1 personatge al cementeri. Només en el cas que TOTS els teus personatges estiguen damunt de graneres, podràs no enviar a cap personatge al cementeri. Amb un Alakazum fallit, el procés funciona igual.

Quan un personatge està damunt d’una granera no pot moure’s en tota la partida. En un combat del bosc, tens llibertat per triar amb quin personatge combats. Per això sempre podràs triar un personatge que estiga en una granera i així evitaràs que vaja al cementeri si perds contra el personatge del bosc.

En un combat contra un altre jugador, els altres jugadors no podran hipnotitzar els personatges que tingues sobre una granera, però sí atacar-los per pujar de nivell. Si tu ataques amb un personatge sobre una granera, t’assegures que encara que tu perdes el combat, l’altre jugador no acabarà hipnotitzant el teu personatge.

Alguns personatges andalusos tenen punts de combat en forma de dau en alguns nivells. Això vol dir que, quan estos personatges participen en un combat atacant o defensant-se poden tindre entre 1 i 6 punts de combat en eixe instant. Tira el dau cada vegada que els utilitzes per saber quants punts tenen en eixe combat. Per cert, podràs utilitzar en eixe moment una poció de dau per millorar la tirada, una poció de combat per afegir punts de combat o les dos pocions alhora!

Si s’anul·la una acció de la fase 2, el jugador afectat no recupera les cartes usades en eixa acció. És a dir:

  • Si s’anul·la l’acció anar al mercat d’un altre jugador, este jugador perdrà la carta que ha deixat al mercat i no podrà recuperar les cartes del mercat que li correspondrien.
  • Si s’anul·la l’acció donar objectes als teus personatges, el jugador afectat deixarà el menjar o granera que ha utilitzat a la pila de mercat sense aplicar els seus efectes.
  • Si s’anul·la l’acció atacar i hipnotitzar, es cancel·la el combat del jugador atacant i els seus efectes. Els jugadors deixaran en la pila de mercat les pocions utilitzades.
  • Si s’anul·la l’acció fer màgia, el jugador afectat no aplica els efectes del sortilegi però deixarà les cartes de barret a la pila de mercat que haja utilitzat per fer eixe sortilegi.

En l’ordre exacte en què s’han utilitzat. Ves amb compte amb els combats entre 2 jugadors, ja que cal posar les pocions en l’ordre en que han anat utilitzant-se.

No, les pocions només s’utilitzen en combats en què estàs implicat, ja siga contra un personatge del bosc o d’un altre jugador.

En un combat, pots utilitzar tantes pocions com vulgues i en l’ordre que vulgues. Per exemple, pots usar una poció de combat +2 i el rival et pot respondre amb dos pocions +2 de colp. Si en un cas així utilitzes una poció de furtar, queda’t la poció que el teu rival considere que ha llançat l’última. És a dir, un rival pot llançar una poció +10 i +1 alhora, posant la +1 damunt de la +10 per indicar que la +1 ha sigut l’última.

Les cartes mesuren 63x88mm i n’hi ha 104 en el joc. Es poden comprar fundes en botigues especialitzades en jocs de taula.